~ Novembre 2024, Judith in Bluebeards castle (B. Bartok) – Opera Zuid, The Netherlands
“Angenent is doing great as Judith. The experience she has with the role pay off in fantastic singing and acting interpretation. The aforementioned climax at the opening of the fifth door gets an extra dimension through the magnificently sung high C from Angenent.”
Trouw, November 5th 2024, Peter van der Lint
“Impeccable
Judith was performed by mezzo Deirdre Angenent, who has made this role one of her favorite roles. She has been singing it since at least 2013 when I first heard her as Judith. She played the difficult role of Bluebeard’s fourth wife impeccably and very expressively. Always a pleasure to hear this sympathetic singer.”
Place de L’opera, November 2th, Peter Franken
Judith is a signature role for mezzo Deirdre Angenent, and that was evident. She performed her part in a visual and meaningful way.
Opera Gazet, November 3th 2024, Olivier Keegel
“Deirdre Angenent’s flexible mezzo stands out with its excellent coloring and dramatic power”
De Limburger, November 2th, Maurice Wiebe
“Deirdre Angenent is not singing the part for the first time. She clearly feels at home in her character. She performs the part with a powerful, full voice and she mastered the clear parlando style and dissonant sound of Bartók’s music.”
Klassiekcentraal.be, November 5th, Lucrèce Maeckelbergh
~ May 2024, Marie in Wozzeck (A.Berg) – Aalto Musiktheater, Essen, Germany
Am stärksten beeindruckt Deirdre Angenent in der Rolle der Marie, sowohl Opfer der Testosteron-Gesellschaft wie in Ansätzen selbstbewusste Frau.
www.opera-online.com
“Deirdre Angenent ist eine zwischen Selbstmordversuchen und Verführung schwankende, anrührende Marie”
magazin.klassik.com
“Mit Deirdre Angenents Sopran steigt die Seelennot Maries als hochdramatische Fanfare empor.”
www.nrz.de
“Jugendlich-dramatische Verzweiflung tönt ergreifend aus Deirdre Angenents Marie.”
www.concerti.de
~ October 2023, Judith in Bluebeard’s Castle (B. Bartók) – Bochumer Symphoniker, Bochum, Germany
(…) Her experience in the part can be heard! Deirdre Angenent is a mature, self-confident, tenacious and robust Judit. Her sound has a tragic edge, sometimes doomed, sometimes fearful. And the famous high C when opening the fifth door was radiant!. (…)
Source (in Dutch): Opera Nederland, 19 October 2023
(…) Stimmlich begeistert sie mit einem klangschönen, lyrisch geprägten Mezzosopran, der in den Höhen zu kraftvollen Ausbrüchen fähig ist. (…)
Source (in German): Online Musik Magazin, 19 October 2023
~ April 2023, Messa da Requiem (G. Verdi) – Tonhalle-Orchester Zürich and Der Gemischte Chor Zürich, Zürich, Switzerland
(…) Ihr zur Seite stand die niederländische Mezzosopranistin Deirdre Angenent, die man im Satz Liber scriptus als Gestalterin mit typischem Mezzo-Timbre, unglaublichem Tonumfang und, im Vergleich zur Sopranistin, weicherer Stimme kennen lernte. Sehr schön harmonierten die beiden Frauen in den Unisono-Partien des Agnus Dei. (…)
Source (in German): bachtrack.com, 6 April 2023
~ December 2022, Judith in Bluebeard’s Castle (B. Bartók) – Jerusalem Symphony Orchestra, Jerusalem, Israel
(…) Apropó, anyanyelv: Deirdre Angenent holland énekesnő szinte tökéletes kiejtéssel énekelte a nem könnyű magyar szöveget, csak néhány prózailag is nehéz résznél lehetett hallani, hogy nem az anyanyelvén énekel. (…) Deirdre Angenent Juditja stabilan, következetesen intenzív volt, a leglíraibb részeken is ez az erő érződött. (…)
(…) Speaking of native language: Dutch singer Deirdre Angenent sang the difficult Hungarian lyrics with almost perfect pronunciation, only in some prose-difficult parts you could hear that she was not singing in her native language. (…) Deirdre Angenent’s Judith was stable and consistently intense, this power was felt even in the most lyrical parts. (…)
Source (in Hungarian): mazsihisz.hu, 3 January 2023
~ September 2022, Venus in Tannhäuser (R. Wagner) – Aalto Musiktheater, Essen, Germany
(…) Deirdre Angenent ist eine klangsatte Venus (…)
Source (in German): Ruhr Nachrichten, 26 September 2022
(…) In allen Lagen aufblühend schenkte Deirdre Angenent der Venus imposante vokale Würde, führte ihren hellen Mezzosopran in bester Manier über die vertrackten Oktavensprünge der vielschichtigen Parti (…)
Source (in German): Online Merker, 29 September 2022
(…) Deirdre Angenent lässt als Venus im Lauf des Abends keine Wünsche offen, kann die Stimme sinnlich glühen, aber auch kämpferisch auftrumpfen lassen. (…)
Source (in German): www.trailer-ruhr.de, 29 September 2022
(…) Deirdre Angenent ist eine präsente, vergleichsweise lyrische Venus (…)
Source (in German): www.omm.de, 29 September 2022
~ February 2022, Judith in Bluebeard’s Castle (B. Bartók) – Aalto Musiktheater, Essen, Germany
(…) Deirdre Angenent zeigt sich als ideale Judith zwischen jugendlich-lyrischem Verführerinnenklang und höhensicherer dramatischer Attacke. (…)
Source (in German): Dirk Aschendorf (NRZ), 20 February 2022
(…) Deirdre Angenent gibt eine klangschöne, lyrisch geprägte und doch kraftvolle Judith (…)
Source (in German): Stefan Schmöe (OMM), 20 February 2022
(…) Die niederländische Sopranistin Deirdre Angenent gibt eine beschwörend suggestive, strahlende Judith. Es ist spannend, zu erleben, wie er in seiner Rolle die Reserviertheit zunehmend ablegt, während sie gleichzeitig immer mehr die Oberhand gewinnt. (…)
Source (in German): Ruhr Nachrichten, 21 February 2022
~ September 2020, “O du, mein holder Abendstern” – Aalto Musiktheater, Essen, Germany
(…) Das hochdramatische italienische Fach bediente Deirdre Angenent als Gast dank ihres gewaltigen Stimmumfangs gleich doppelt als Santuzza („Cavalleria rusticana“) und Azucena („Trovatore“): cremig, raumgreifend, mit souveränen Spitzen. (…)
Source (in German): Klaus Albrecht (NRZ), 6 September 2020
(…) Angenent setzt Azucenas Erzählung mit großer Dramatik um. (…)
Source (in German): Thomas Molke (Online Musik Magazin), 6 September 2020
~ October 2019, Waldtaube (Wood Dove) in Gurrelieder (A. Schönberg) – The Essen NOW Festival, Philharmonie Essen, Essen, Germany (Tomás Netopil, conductor)
(…) die Botschafterin der Natur, Deirdre Angenent mit empathischer dunkler Glut. (…)
Source (in German): Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ), 25 October 2019
~ October 2018, Judith in Bluebeard’s Castle (B. Bartók) – The Essen NOW Festival, Philharmonie Essen, Essen, Germany (Andrew Schroeder, Bluebeard – Friedemann Layer, conductor)
(…) Die Niederländerin Deidre Angenent fordert in dieser halbszenischen Aufführung als Judith, die neue Frau des Herzogs, mit flexiblem Mezzopran und einer authentisch wirkenden Körpersprache ihren rätselhaften Geliebten heraus. (…)
Source (in German): The New Listener, 31 October 2018 by Stefan Pieper
~ July 2018, Sieglinde in Die Walküre (R. Wagner) – Aalto Musiktheater, Essen, Germany (Tomáš Netopil, conductor – Dietrich W. Hilsdorf, director)
(…) De rol van Sieglinde is zwaar en veelomvattend. Goede Sieglindes zijn dus zeer gewild. Deirdre Angenent maakte indruk door stamina én timbre: ze bezit een vol en warm en in die zin dramatisch geluid, maar haar gedoseerde aanpak bleef helder en natuurlijk. Wars van een overdaad aan vocaal krachtsvertoon, emotionerend waar nodig. Daarbij bleek haar Sieglinde theatraal ook sterk en overtuigend: meisjesachtig en sensueel, maar mans genoeg om de bravouredaad van haar personage (overspel met tweelingbroer Siegmund onder het dak van mishandelend ploertengemaal Hunding, overtuigend gebracht door Faveyts) geloofwaardig te doen zijn. (…)
Source (in Dutch): NRC, 3 July 2018 by Mischa Spel
~ April 2018, Komponist in Ariadne auf Naxos (R. Strauss) – Das Meininger Theater, Germany (Philippe Bach, conductor – Aldona Farrugia, director)
(…) Deirdre Angenents Komponist besticht durch vokale und körperlische Ausdruckskraft. (…)
Source (in German): Fuldaer Zeitung, 17 April 2018
~ December 2017, Gertrud in Hänsel and Gretel (E. Humperdinck) – Opéra national de Lorraine, Nancy, France (Thomas Rösner, Music direction – Emmanuelle Bastet, director)
(…) Gertrud, chantée par Deirdre Angenent, est peut-être la plus impressionnante de la soirée, malgré un nombre restreint d’apparitions : la puissance de la voix est spectaculaire et a surpris la salle à plusieurs reprises. (…)Source (in French): TouteLaCulture.com, 17 December 2017 by Julien Coquet